طراحي سايت چيست ؟ ( بخش سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

در سال 1996، مايکروسافت اولين مرورگر رقابتي خود را که کاملا ويژگي ها و تگ هاي اختصاصي داشت عرضه کرد. اين مرورگر، اولين مرورگري بود که استايل هاي مختلف صفحه(که در ان زمان يک تکنيک نويسندگي ناشناخته بود) را پشتيباني مي کرد.از تگ هاي HTML براي جدول ها به منظور نمايش اطلاعات جدولي استفاده مي شد. هرچند طراحان به سرعت متوجه علت استفاده از جدول هاي HTML براي ايجاد طرح هاي پيچيده و چند رديفي( که به صورت ديگري امکان پذير نبود) شدند.در اين دوره به نظر مي رسيد که طراحي سايت خوب و زيبايي سايت نسب به ساختار خوب تگ ها اولويت داشت و کسي توجهي به محتوا و دسترسي پذيري سايت نداشت. سايت هاي HTML در انتخاب طراحي سايت خود محدوديت داشتند که اين محدوديت براي نسخه هاي اوليه ي HTML بيشتر بود. بسياري از طراحان وب براي ايجاد طرح هاي پيچيده مجبور به استفاده از ساختار هاي جدولي پيچيده، ايجاد کننده هاي فضاي خالي و گيف ها( براي جلوگيري از متلاشي شدن خانه هاي خالي جدول ها) بودند.CSS (Cascade Style Sheets) را که يک زبان برنامه نويسي مي باشد، W3C در دسامبر سال 1996 براي تقويت ارايش و نمايش سايت معرفي کرد. CSS به HTML کمک کرد که علاوه بر جنبه ي ظاهري جنبه ي معنايي نيز داشته باشد.
در سال 1996، Flash که در اصل FutureSplash شناخته مي شود ايجاد شد. در ان زمان، ابزار توسعه ي محتواي Flash نسبتا شبيه امروزه بود که از طرح هاي ساده و ابزار هاي طراحي سايت، يک نمونه اوليه ي محدود ActionScript و يک جدول زماني تشکيل مي شد.با اين حال به طراحان وب کمک کرد تا فراتر از هدف اصلي HTML، گيف هاي متحرک و JavaScript روند. هرچند به علت نياز Flash به plug-in بودن، بسياري از توسعه دهنده هاي وب از استفاده از ان به دليل ترس از محدود شدن سهام شرکتشان بخاطر عدم سازگاري امتناع کردند و درعوض به استفاده از گيف انيميشن(اگر از موشن گرافيک استفاده نکرده بودند) و JavaScript براي ويجت ها (Widget) روي اوردند. با اين وجود، سودمند بودن Flash ان را به اندازه ي کافي ميان بازار هاي خاص مشهور کرد که در نهايت به اکثر مرورگر ها راه پيدا کرد؛ همچنين ان را چنان قدرتمند ساخت تا براي توسعه ي تمام سايت ها استفاده شود.

 

پايان اولين جنگ مرورگرها

در طي سال 1998، نت اسکيپ کد ارتباطي خود تحت ليسانس open-source عرضه کرد که به هزاران توسعه دهنده امکان مشارکت در اصلاح نرم افزار را داد. انها تصميم گرفتند که همه چيز را از نو اغاز کنند که اين عمل باعث توسعه ي مرورگر open-source شد و طولي نکشيد تا ان به يک اپليکيشن کامل تبديل شد.در اين سال، پروژه ي استانداردهاي وب شکل گرفت و توافق مرورگر با استاندارد هاي HTML و CSS از طريق ساختن تست هاي Acid1، Acid2، Acid3 به دست اورد. سال 2000 سال مهمي براي مايکروسافت بود زيرا جست و جو گر اينترنت براي مک عرضه شد و اين اولين مرورگري بود که به طور کامل HTML 4.01 و CSS 1 را پشتيباني مي کرد که با توجه به همخواني با استاندارها در زمان خود بهترين بود. همچنين اين مرورگر اولين مرورگري بود که فرمت PNG عکس ها را پشتيباني مي کرد. در اين دوره نت اسکيپ به AOL فروخته شد که اين اتفاق به عنوان باخت رسمي نت اسکيپ به مايکروسافت در جنگ مرورگرها شناخته شد.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/8/





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: